Monday, January 12, 2015

HISHAMMUDDIN HUSSEIN: BACALAH SEJARAH BARAT



Blogger Tan Sri Zam baru-baru ini menyiarkan satu komen yang ditulis oleh Tan Melaka mengecam kenyataan Hishammuddin Hussein mengenai serangan ke atas majalah Charlie Hebdo di Paris.

Kata Tan: "Saya rasa kenyataan Hishamuddin itu tidak kena masanya. Kita tidak seharusnya menimbulkan prasangka  bahwa kita  berada dalam keadaan yang sama dengan France yang medianya bersikap Islamophobia, biadap  dan sering  memprovokasi orang Islam  dengan berbagai penghinaan dan sindiran sejak sekian lama."
http://zamkata.blogspot.com/2015/01/kenyataan-menteri-pertahanan-yang-tidak.html

Dalam kenyataannya Hishammuddin memuji kepimpinan kerajaan Perancis.

Kata Hishammuddin: “Kepimpinan Perancis tidak menuduh umat Islam melakukan serangan tersebut dan mereka menangani masalah ini dengan kematangan, tetapi masalahnya, sama ada masyarakat kita matang atau tidak, bila berbincang mengenai isu keagamaan. Persepsi buruk yang digambarkan terhadap Islam pada masa ini, dibuat ketika umat Islam tidak bersatu dan tidak boleh menyumbang terhadap keamanan dunia. Ini bukan budaya yang kita warisi...tidak mustahil Malaysia berdepan masalah sama satu hari nanti."

http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/01/09/serangan-ke-atas-charlie-hebdo-hishammuddin-puji-sikap-perancis/#ixzz3OCYWBrxo

Rasanya elok juga Hishammuddin membaca sedikit sejarah dunia.

Petikan berikut yang sudah lama viral di media sosial adalah antara gambaran sebenar mengenai Barat yang dipuji Hishammuddin.

A German Muslim scholar was asked on a live TV show about terrorism and Islam. He said:
Who started the First World War? Was it Muslims?
Who started the Second World War? Was it Muslims?
Who killed about 20 million Aborigines in Australia? Was it Muslims?
Who sent the nuclear bombs to Hiroshima and Nagasaki? Was it Muslims?
Who killed more than 100 million Indians in North America? Was it Muslims?
Who killed more than 50 million Indians in South America? Was it Muslims?
Who took about 180 million of African people as slaves, of whom 88% died and thrown in the Atlantic? Was it Muslims?
No, they weren’t Muslims! First, you have to define terrorism properly. If a non-Muslim does something bad, it is a crime. But if a Muslim commits the same act, he is a terrorist.
First remove this double standard, and then come to the point!


Untuk makluman Hishammuddin, tiada seorang yang benar-benar Islam yang sanggup melihat Nabinya, Muhammad SAW, dihina seperti mana diperlakukan di Perancis.

4 comments:

Anonymous said...

bila liberal jadi mcam ni le

Anonymous said...

Kan Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM Barat-ZIONIS dan ejen-ejennya dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM: sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan Artikel yg. BERNAS, Jelapang!

MEMBUNUH umatnya dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Syria, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si Barat/NATO- ZIONIS!!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Artikel yg. BERNAS, Jelapang!

Kan Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM Barat-ZIONIS dan ejen-ejennya dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM: sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan MEMBUNUH umatnya dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Syria, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si Barat/NATO- ZIONIS!!

Nek Tempoyak.

jgn jadi bodoh!!! said...

umno kini dipenuhi pemimpin2 liberal